Vaheta valuutat

Kas teate, et rehvid aitavad raha säästa ?

Teie rehvid kasutavad umbes iga viienda kütusepaagi !  Tänapäeval tuleneb kütusekulu vähendamise nõudlus mitte ainult raha säästmise soovist, vaid ka vajadusest vähendada CO2 - emissiooni. Rehvid kulutavad ~ 20%  sõiduki kütusest. Gravitatsioon, sisehõõrdumine  ja aerodünaamiline vedu sõltuvad samuti sõiduki liikumisest ning toovad kaasa energia- ja kütusekulu. Igal pidurdamisel, kiirendamisel, pööramisel või ka lihtsalt sirgjoonel rehvid pöörlevad, deformeeruvad, soojenevad, kasutavad energiat ja kasutavad seega kütust. Kütusekulu vähendamiseks tuleb vähendadasõiduki liikumist takistavaid jõude, mis rehvide puhul tähendab nende veeretakistuse vähendamist. Veeretakistust ei saa täielikult kõrvaldada, küll aga saab seda vähendada, mis omakorda vähendab kütusekulu.

 

Rehvide kütusekulu võib olla väga erinev. Saksamaal viis TÜV SÜD Automotive läbi 2008 aastal katsed mitmete tuntud firmade toodetud rehvidega. Katsete eesmärk oli uurida kuidas mõjutab veeretakistus sõiduki kütusekulu. Katsetel kasutati rehve mõõtudega 195/65R15H, 195/65R15V ja 205/55R16V . Katsete kestvuseks oli 40.000km 

Läbiviidud katsete tulemusena selgus, et kütusekulu sääst  40.000 km läbisõidu järel oli keskmiselt 100 km kohta Michelin Energy Saver rehvidega 0,2liitrit. Seega võttes kütuse hinnaks 17 krooni / liiter on kokkuhoid 40.000 km läbisõidu järel seega 1360.- krooni.

Väiksem kütusekulu tähendab ka vähem CO2 - emissiooni. Ühe liitri kütuse kasutamisel paiskub atmosfäri umbes 2,5kg CO2.

Neljanda põlvkonna "roheline" rehv: uus MICHELIN ENERGY SAVER

  • Väiksem kütusekulu
  • Pikk kasutus iga
  • Täiustatud ohutus, lühem pidurdusteekond märgades oludes võrreldes vanemate madalama veeretakistusega rehvidega.

  MICHELIN'i madala veeretakistusega rehvidel on küljes tähis "GREEN X"